יום חמישי, 17 במאי 2018

על עיצוב בלבן

לכבוד חג השבועות, תנו לי להניח לרגע בצד את החיבה שלי לצבעים ולתת לכם את כל הטיפים שלי לעיצוב בלבן. איפה כן, איפה לא, ואיך עושים את זה כדי שהבית יראה מעולה?

1 - הכניסו לבן במקומות שבהם אתם רוצים לשדר טוהר וניקיון. אריחי קרמיקה לבנים באמבטיה, כלים סניטריים לבנים, מצעים לבנים בחדר השינה, וילונות לבנים צחורים, מפה לבנה חגיגית, או שולחן שכולו ערוך בלבן.
אמבטיה בלבן עם אריחים מצוירים
אמבטיה בלבן עם שילוב אריחים מצוירים

2 - אל תכניסו לבן במקומות שמתלכלכים מהר. רצפה לבנה או בהירה זה אולי יפה במגזינים אבל ממש לא פרקטי. תחשבו על נעליים לבנות, מקסים אבל דורש תחזוקה יותר מדי גבוהה.

3 - חלל שכולו לבן מא ועד ת הוא חלל די משעמם. כדי להדגיש את הצבע הלבן כדאי לשים אותו ליד רקע קצת יותר כהה ממנו. וילון לבן על רקע קיר בז' או סגלגל, או רהיט לבן צמוד לקיר בצבע יקפצו הרבה יותר מאשר לבן על לבן. 
מצעים ווילון לבנים על רקע קיר בז'
מצעים ווילון לבנים על רקע קיר בז'

4 - סליחה שאני צריכה לבשר לכם את זה דווקא בחג השבועות, אבל לבן לא הולך עם שמנת. כמו שלא תלבשו מכנסיים לבנים וחולצה שמנת אל תערבבו לבן ושמנת בעיצוב הבית. זה לא נראה טוב. החדשות הטובות הן שאתם יכולים בשקט לשלב לבן עם כל צבע אחר שתרצו. אז אם אתם רוצים להשאר בסקאלה הבהירה, שלבו לבן עם בז' בהיר, אפרפר, סגלגל, תכלכל, ירקרק בהיר וכיו"ב.  
מתוך: http://theeverygirl.com
משחקי טקסטורות בלבן

5 - תחשבו טקסטורה. כדי לעצב בלבן ועדיין ליצור חלל מעניין תגוונו בטקסטורות. בדים במרקמים שונים, משחקים של מט ומבריק, או שקוף מול אטום, יתנו עניין ועומק לחלל. 
חדר שינה לבן
אטום ושקוף, חלק ומחוספס, לבן בחדר שינה

6 - שמתם לב שכמעט אף אחד כבר לא צובע את קירות הבית בלבן? אם החלל שלכם לא מאוד גדול ומאוד מואר, הצבע הלבן לא יחמיא לו. דווקא הגוונים הבהירים האחרים הרבה יותר מוצלחים, אפילו בחללים קטנים. לבן שבור, שמנת בהירה מאוד, אפרפר בהיר, ירקרק בהיר יעשו את העבודה יותר טוב מלבן. הם מכניסים חום לבית. מה אני כן צובעת בלבן? תקרות וחדרי רחצה.

7 - אם אתם מעצבים חדר אמבטיה או מטבח בלבן, שחקו עם גדלי האריחים או עם צורת ההנחה (הנחת בריקס, פישבון, אנכי מול אופקי וכו'). וכדי להדגיש עוד קצת את הלבן, שלבו עם רובה צבעונית או אפורה. 
אמבטיה בלבן, אריחי בריקס
אריחים לבנים בגדלים וצורות הנחה שונות עם רובה אפורה

8 - כשהרקע לבן כולו, מספיקה נגיעה קטנה של צבע חזק כדי להקפיץ את כל המראה. אז גם אם עיצבתם חלל שלם בלבן, אל תשכחו להוסיף איזה כתם צבע קטן שימקד את תשומת הלב ויכניס שמחה לבית.
מטבח בלבן עם אדום
מטבח שכולו לבן, עם נגיעה קטנה באדום
אשמח מאוד אם תספרו לי בתגובות אם אתם אוהבים את הצבע הלבן ואיך אתם משלבים אותו בבית.

חג שבועות שמח!









2 תגובות:

  1. פוסט נהדר וחגיגי!
    כריות לבנות על ספה צבעונית גם יכול להיות טאצ' נחמד!

    השבמחק