יום שני, 6 ביוני 2016

עיצוב בית ספר - פרויקט קהילתי

אני אוהבת את בית הספר של הילדים שלי. קטן, משפחתי, מורות נהדרות, כיתות קטנות, ילדים מקסימים. רק מה? עד לא מזמן הוא היה קצת אפור, ואת זה אני לא כל כך אוהבת. אני מאמינה שסביבה יפה, צבעונית ונעימה, עם שפע משחקים עושה חשק להיות בבית הספר ומפחיתה אלימות. 

אז הצעתי למנהל לעצב קצת (בהתנדבות) את בית הספר, ובמיוחד את רחבת הכניסה של כיתות א-ב ואת האזורים המשותפים. ההשראה לעיצוב היתה הגן המקראי שמחוץ לבניין.

העקרונות שהנחו אותי היו:

  • ליצור חלל למען הילדים, בשיתוף הילדים והקהילה.
  • ליצור חלל דינמי שהילדים יכולים להיות פעילים בו.
  • ליצור חלל רגוע, שמאפשר תעסוקה גם לילד יחיד (הרי לא כולם אוהבים לשחק כדורגל...) וגם לקבוצה.
  • חסכון בעלויות: פשטות עיצובית, תכנון שקל לביצוע ע"י הורים מתנדבים ולא ע"י בעלי מקצוע.

זו היתה הסקיצה הראשונה שלי:
























קבלתי תקציב מביה"ס והמון שיתוף פעולה מההנהלה ומהנהגת ההורים. גייסתי הורים מקסימים שהסכימו לתרום מזמנם ולעשות את כל העבודות בעצמם. דקלה לוי פינגלה, חברה מוכשרת ומעצבת גראפית תרמה את כל עבודת הגראפיקה. את כרמל חברתי האהובה בהברקה של רגע שמתי על עיצוב הספסלים והיא עשתה עבודה מדהימה (לא ידעתי שאת כזו מוכשרת!), איריס האלופה עזרה בעצות טובות, הרגעה והמון תיזוזים. ולונה מזכירת ביה"ס חלשה על כל הלוגיסטיקה.

שאר ההורים צבעו, ציירו, הדביקו מדבקות, עשו עבודות יצירה עם ילדי כיתות א-ג שירגישו גם הם שותפים, תלו, סגרו חורים, ועשו את זה מכל הלב.
תודה רבה לאיריס, קורין, גיל, דקלה, שרית, צביקה, כרמל, ענת, מאיה, נטלי, שלומית, יעל ר, יעל ב, יואל וקרן! אתם אלופים!!!

והרי התמונות:






עיצוב גראפי: דקלה לוי
מגנטים צבעוניים למשחק




כרמל מוכיחה דבקות במטרה :0)



לוח הגיר בפעולה







































































אלה כבר תמונות מסיפור אחר: בשנה שעברה עשינו פרויקט של ציורי רצפה בביה"ס :0)








4 תגובות:

  1. פשוט מקסים!!!! מיה את מנהיגה אמיתית. ליזום, לרתום את צוות בית הספר והמורים, הורים וילדים זה ממש לא לפשוט- והתוצאה אדירה- כל הכבוד!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה המפרגנת! שימחת אותי מאוד ❤

      מחק
    2. תודה על התגובה המפרגנת! שימחת אותי מאוד ❤

      מחק
  2. סחטיין עליך!!! חתיכת פרויקט שאפתני ואחלה ביצוע!!! גאה בך מאוד :)

    השבמחק