יום חמישי, 20 בספטמבר 2012

ירושלמים בתל אביב

לאחרונה התמזל מזלי לתכנן דירה וסטודיו בתל אביב לאדריכל וחוקר ירושלמי ידוע, ולאשתו, שהיא שאקלית לא פחות - אוצרת, חוקרת, עורכת ועוד. הנסיבות היו טיפה מצערות (בשבילי, ירושלמית לשעבר עם סנטימנטים לעיר): עוד זוג מאושיות העיר שעוזב את ירושלים, במקרה שלהם בעקבות הבנות והנכדים. (אבא ואמא יקרים, תתעלמו מהפסקה האחרונה, אני עדיין רוצה שתעברו לאיזור המרכז!).

בכל אופן... המטרה היתה להעביר את הסגנון והאוירה הירושלמיים של הבית שלהם לתל אביב.
והנה התוצאה, תכניות והסברים בסוף:



















































































































השינויים העיקריים בדירה:

  • פתיחת המטבח הסגור לחלל המרכזי.
  • הוספת הרבה שטחי אחסון, גם סגורים (ארון מעילים בכניסה, ארונות בכל החדרים), וגם פתוחים, לספרים וחפצי נוי. טיפ לאחסון: ארונות בעומק 40 ס"מ (הסטנדרט הוא 60 ס"מ) יכולים להכיל המון דברים, כמו בגדים מקופלים, קלסרים, כלים ועוד, וחוסכים הרבה מקום. 
  • ביטול חדר הארונות בחדר השינה, הגדלת חדרי הרחצה וחדר השינה.
מבחינה עיצובית, הבחירה היתה ללכת על צבעים בהירים, ועיצוב נקי ופשוט. אני מודה שהיה לי קצת קשה עם זה בהתחלה, עד שהבנתי שבמקרה הזה הבית צריך להיות רקע נייטרלי ולא להתחרות בתמונות המדהימות, ברהיטים המיוחדים, בשטיחים, ובחפצי האמנות הרבים. כל הקרדיט על הסידור היפהפה לבעלי הבית, לא נגעתי בכלום לפני שצילמתי.

קרדיטים:

  • קבלן - רפאל עבודות קבלניות
  • נגר - צ'יקו הנגר



2 תגובות:

  1. דירה מקסימה!! מרגישים את הניחוח הירושלמי (מפי ירושלמית שגם עברה למרכז...)
    אשמח לדעת איזה פרקט נעשה בדירה,
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! זה פרקט למינציה מיוריסטה פרקט. אין לי את מספר הדגם אבל יש להם מבחר גדול, וזה דווקא היה מהזולים שבין הפרקטים והוא מאוד יפה.

      מחק