יום שני, 21 בפברואר 2011

עיצוב חנות תכשיטים פדני

היום רציתי לכתוב על חנות תכשיטים של פדני בירושלים, ליד מלון המלך דוד, שעיצבתי לפני כמה שנים עם גלית שפר (אתם מוזמנים לקרוא גם על עיצוב חנות תכשיטים של פדני באנגליה).

שטח החנות בסה"כ 36 מ"ר, אבל עיצוב פנים של חללים קטנים, בין אם זה דירות או חנויות, הוא יותר מסובך מעיצוב של חלל גדול. צריך להכניס הרבה מקום תצוגה (אבל לא יותר מדי, שלא יראה זול) ועדיין שהחנות תיראה מרווחת ולא צפופה. לא יאומן כמה מחשבה ועבודה הקדשנו לחנות הקטנה הזו, והמחמאה הכי גדולה שקבלנו היתה הגידול המשמעותי בפידיון החנות לאחר השיפוץ.

תכניות













השינויים העיקריים שעשינו הם:
1. הזזנו את דלת הכניסה לחנות וריבענו את כל איזור השרות. באופן כללי, אני לא יכולה לסבול אלכסונים בתכנון, כמעט תמיד הם מקלקלים את החלל, ויוצרים פינות בלתי אפשריות בחללים. וגם פה, הריבוע של החנות תרם לתחושת הגודל שלה.
2. מכיוון שהחנות צרה למדי, מיקמנו את ארונות התצוגה לאורך חלונות הראווה ולא במקביל אליהם, ככה נוצרה תחושה של חלל יותר מרווח. המון אנשים שהכירו את החנות לפני נכנסו לאחר השיפוץ ושאלו אם הגדילו את החנות.
3. חוץ מזה פירקנו כמובן את התקרה הכהה והגבהנו את התקרה בקטע השמאלי של החנות בו היא היתה מומנכת, הוספנו הרבה תאורה שקועה, ועיצבנו את החנות בצבעים חמים, שתהיה יותר מזמינה.

תמונות
לפני-אחרי





ועוד תמונות:

















5 תגובות:

  1. שלום לכולם, אני מחפש עכשיו מאגר ענק של טבעות אירוסין, אני רוצה לפתוח חנות תכשיטים עצמאית בירושלים ואני רוצה שיהיו לי מגוון רחב של טבעות אירוסין כי אני חושב שלכל חנות יש את הטעם שלה והכיוון שלה, אני רוצה שבחנות שלי תהייה טבעת לכול אחת. לא משנה מה הטעם שלה. אז אני מחפש מקורות ויצרנים של טבעות אירוסין, מישהו יכול להמליץ לי על מקום טוב שמייצר ומוכר טבעות אירוסין במגוון רחב ובאיכות טובה באמת? כמובן שיש לי עוד הרבה תכשיטים אבל טבעות אירוסין זה משהו שהולך חזק ומשהו שאני רוצה להתמקד בו. אשמח לשמוע על אתרים אפילו של יצרניי טבעות אירוסין. או מעצביי טבעות אירוסין. תודה רבה, ונתראה בקרוב בפתיחה.

    השבמחק
  2. פנו אלי פעם ממפעל תכשיטים שרצו שאעצב להם חנות באיזור הבורסה (בסוף לא יצא מזה כלום). אולי יעניין אותך - האתר שלהם הוא http://rafael-jewelry.co.il/Web/.

    השבמחק
  3. בדיוק בימים אלה אני פותחת חנות סטודיו קטנה בה אייצר ואמכור תכשיטי כסף וזהב
    אין לי מושג כיצד אעצב אותה, יש לך נסיון בתחום כזה?

    השבמחק
  4. כן. עיצבתי כמה חנויות תכשיטים, בחלקן גם יצרו (תראי למשל ב-http://design-in-colors.blogspot.com/2010/04/blog-post_26.html).
    את מוזמנת ליצור קשר.

    השבמחק
  5. השינוי על החנות היא פשוט מטורפת!
    כמה השפעה יכולה להיות על צעדים שלכאורה נתפסים קטנים.
    האור חזק והתכשיטים עצמם מטריפים.
    תודה על ההשראה

    השבמחק