יום שלישי, 25 במאי 2010

מוזיאון העיצוב בחולון


השבוע בקרתי לראשונה במוזיאון העיצוב בחולון. תשמעו, אתם חייבים לבקר שם... לא, באמת, כששמעתי שבחולון נפתח מוזיאון לעיצוב שתכנן המעצב רון ארד אמרתי לעצמי, עוד עירייה שמצאה לה סלבריטי ונתנה לו לתכנן מונומנט (ע"ע גשר המיתרים של קלטרווה בירושלים, או בפתח תקוה). אבל כשהגעתי לשם, פשוט התלהבתי.










קודם כל המיקום של המוזיאון מפתיע, הוא נמצא ממש בתוך שכונת מגורים חדשה טיפוסית ומנומנמת, וחוץ מזה יש בו משהו מאוד מזמין ומאוד נעים להסתובב בו.

המבנה קצת מזכיר את מוזיאון הגוגנהיים בניו יורק, אבל בקטן (ובאדום!). אני לא אספר הרבה על התערוכה, שלא תתבאסו, כי היא הסתיימה כבר :0), אבל היו כמה מוצגים מגניבים כמו חד אופן שנוסעים בתוכו ואהיל מדהים שהיה בנוי כולו מאנשים מחוברים והודפס במדפסת תלת מימדית(!). בעיקר התלהבתי מהבניין. מזל שלא נתנו לרון ארד פרוגרמה כמו שאני קבלתי לאחרונה (קחי דירת 85 מ"ר והפכי אותה מדירת 3 חדרים לדירת 4.5 חדרים, בלי לוותר על אף רהיט+שיהיה מקום לכלב, לפסנתר, קליניקת טיפולים, ושייראה מרווח!). רוצה להגיד שהמבנה קצת בזבזני, יש בסך הכל שתי גלריות לא ענקיות והרבה שטח "מבוזבז" על מסדרונות עגולים מסביב, חלקם בפנים וחלקם בחוץ, שתומר בן ה-3 מאוד נהנה לרוץ בהם. יש גם חצר חצי פנימית נורא חמודה, ואם לא שכנעתי אותכם לבקר שם עד עכשיו, אני אציין שיש שם במוזיאון גם בית קפה של אידלסון 10.
I rest my case.

ובהזדמנות זו תודה לגילי, גם על שהזמינה אותנו למוזיאון, וגם כי הבלוג המקסים שלה על אופנה בעבודה היה ההשראה לבלוג הזה, וחוץ מזה יש לה יום הולדת היום, אז מזל טוב גילי!

5 תגובות:

  1. אבא מוסר:
    גשר המיתרים בירושלים הוא מבנה מדהים. הוא יפה אבל הוא צריך מרחב כדי שיראו את היופי שלו, הוא לא יכול להיות תקוע בין מפלצות הבנייה שסביבו (הבניינים הכי מכוערים שיש בירושלים, גיבוב של שטויות!). מבחינה אסתטית הוא מדהים ביופיו, הוא רק לא במקום הנכון!

    השבמחק
  2. אני מסכימה שבסביליה גשר המיתרים מאוד יפה, אבל בירושלים ובפתח תקוה הוא פשוט לא קשור ולא מתאים למקום שבו שמו אותו. חוץ מזה, כמו כל דבר שמתחילים לשכפל, הערך שלו יורד.

    השבמחק
  3. קודם כל תודה על איחולי יום ההולדת :-)

    ובקשר לגשר המיתרים בירושלים אני מסכימה עם שתיכן - בכל פעם שאנחנו נוסעים לירושלים אנחנו מזדעזעים איך קלטראווה בכלל הסכים לבנות גשר כזה שחייב מרחבים פתוחים מסביבו כדי להיראות במיטבו בתוך שכונת מגורים צפופה. מסכנים גם התושבים שפותחים את החלון וטראח מבטם נתקע בגשר ענק. כל מה שנותר לי לשער שמתישהו מתכננים לעשות פינוי לאיזור... או לגשר... מה שיבוא קודם.

    השבמחק
  4. מיה יקרה,

    תודה רבה על המילים החמות, כמובן שנשמח לראות אותך שוב בתערוכה החדשה שנפתחת בסוף החודש (25.6.10), תערוכה שהגיעה אלינו מיפן (יש למה לחכות :) )

    ובקשר לגשר המיתרים, לא נותר לנו אלא להסכים עם אביך, הגשר נהדר, אך המיקום שלו לוקה בחסר (עד מאוד!!)

    שוב תודה,
    צוות מוזיאון העיצוב חולון

    השבמחק
  5. למוזיאון העצוב העושים יד ביד עם אידלסון 10 (ישנן עוד תופעות כאלה? ).
    אנא עשו שאידלסון 10 ,בית הקפה יהיה פתוח לא בשעות פתיחה של משרד ממשלתי.זו בדיחה.
    תעשו שיהיה פתוח 7 ימים בשבוע בין 09:00 עד 21:00 (אם מעבר אז מה טוב).

    מוזיאון מכובד צריך סביבה גסטרונומית מכובדת ואידלסון 10 הוא כזה,אבל לא בשעות הפתיחה המגוכחות שלו כמו היום.

    עוד מאכלים לא כשרים לתפריט יוסיפו ליוקרה.

    השבמחק