יום רביעי, 14 ביוני 2017

מחושך לאור

לפני כמה שנים היה טרנד שהשתלט על חיינו והקדיר את דירותינו. אני מתכוונת לטרנד הונגה כמובן.
למי שלא יודע מדובר בעץ חום כהה, כמעט שחור, שעד לא מזמן רוב הרהיטים שנמכרו בארץ היו עשויים ממנו. 

אז פה בדירה הזו לליבנת נמאס מהונגה (ברור). היא רצתה לראות לבן בעיניים, ואם אפשר גם כמה נגיעות פסטליות אז מה טוב.
השיפוץ החל מרצון ליצור לה פינת יצירה משלה - מדובר בבחורה מוכשרת במיוחד - והתפשט לרענון כל הבית: המטבח הוחלף, אמבטיות שופצו, חדר שינה חדש נקנה, פרקטים הונחו בחדרים, הבית כולו נצבע בלבן, בטלנו הנמכות מיזוג אויר ושדרגנו גרילים, תאורה חדשה נקנתה, דלתות הוחלפו, וכן, מקום נמצא גם לפינת עבודה נהדרת. ובפינת העבודה - שולחן סקרטר (אפשר לסגור ולהחביא את כל הבלגן), ארון שיש בו מקום לכל חומרי היצירה המגוונים, ומגירת דפוס ישנה ששכבה אצלי במחסן כמה שנים ונתרמה לטובת אוסף הוואשי טייפ הצבעוני. ואחרי שליבנת קיבלה את המגירה, היא התרגשה וסיפרה לי שאביה ז"ל עבד בבית דפוס, עם כאלה מגירות בדיוק, מה שריגש אותי מאוד.

אני בד"כ אוהבת להיות אחראית על כל פרט ופרט בשיפוץ, אבל מוכנה לשחרר כשצריך. בפרויקט הזה רוב העבודה שלי, מעבר לתכנון ותכניות עבודה, היתה להחזיק לליבנת את היד לאורך הדרך הלא פשוטה (לגור בבית בזמן שיפוץ, ועוד לבחורה שמאוד אוהבת נקיון, זה קשהההה), לעודד, ולשמור שלא תיפול לכל מיני בורות עיצוביים. את רוב הבחירות היא עשתה בעצמה עם יעוץ שלי. ולדעתי יצא לה פיקס - לבן, מואר ומתוק.

מה למדנו מהדירה הזו:
  • הגיע הזמן להעיף את הונגה. צבעים בהירים מוסיפים אור לדירה. אם רוצים להכניס צבעים כהים אפשר, אבל במינונים נמוכים (עד 10%).
  • יחד איתו תעיפו גם הנמכות גבס מסיביות עם ספוטים. תכנון נכון של מעברי מיזוג אויר מאפשר בד"כ הנמכות גבס מינמליות. תשקיעו בגריל דקור (צר וארוך) שמשדרג את המראה פלאים. וזה שיש לכם המנכת גבס לא אומר שצריך לתקוע בה ספוטים. ממקמים ספוטים רק אם יש מתחתם משהו שחשוב לנו להאיר.
  • ובהמשך לסעיף הקודם: יש למקם גופי תאורה בהתאם לריהוט בבית. אם זה שולחן אוכל או אי - תזמינו חשמלאי שיזיז את המנורה כך שתהיה מעל מרכז השולחן.
  • כשמחפים חדרי רחצה, אין צורך לחפות את כל הקיר עד התקרה. באזור הרטוב - אמבטיה / מקלחון - מומלץ לעלות עם החיפוי עד גובה 200 - 220 ס"מ. בשאר החדר גובה של 100 - 120 ס"מ לגמרי מספיק. תראו את ההבדל בתמונות.
  • אם יש לכם תחביב, תעשו הכל כדי למצוא מקום לעשות אותו בכיף. זה לא חייב להיות מקום גדול, אבל אם הוא מתוכנן נכון ונעים בעיניים, יהיה לכם כיף לעבוד בו כפליים.
  • אם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, לכו על זה, ואל תתנו לאף אחד להסיט אתכם מהדרך.


אלה לא תמונות מקצועיות (אני צילמתי), וחסרים עוד כמה פינישים בדירה, אז אולי אצלם שוב. אבל בינתיים, קבלו הצצה למהפך.

קרדיטים: 
מטבח - מטבחי הדקל.
חדר שינה ופינת עבודה - קאנטרי שיק.
אמבטיות - ריצוף, חיפוי וארונות - נגב קרמיקה.

עיצוב מטבח - לפני ואחרי
מחושך לאור
מטבח כפרי לבן ותכלת
המטבח הזה שמזכיר לי ממתק
פינת עבודה כפרית
פינת יצירה עם כל מה שצריך
עם מגירת הדפוס הישנה
כסאות תכלת בפינת אוכל
כסאות, תמונה ומנורה חדשים שדרגו את פינת האוכל פלאים


חדר שינה כפרי לפני ואחרי
פרקט וריהוט לבן בחדר השינה



חדר רחצה לפני ואחרי
חדר רחצה הורים

חדר רחצה כפרי
חדר רחצה ילדים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה