יום שישי, 8 ביולי 2016

כוחו של הסטיילינג | בתים אמיתיים | עיצוב בר השגה

בשבוע שעבר הוזמנתי לארוע עיתונאים/בלוגרים אצל אורלי רובינזון, הכוהנת הגדולה של ספרי העיצוב בישראל, לרגל השקת ספרה החדש "כוחו של הסטיילינג | בתים אמיתיים | עיצוב בר השגה".







































אני לא נוהגת ללכת לארועי קידום מכירות בד"כ, אבל הנושא דיבר אלי, אז באתי.

הגעתי קצת צינית, כי אני מכירה את אורלי רובינזון בתור מוציאה לאור של הספרים על האדריכלים הכי נחשבים והבתים הכי מפוארים, ולא כל כך הצלחתי לקשר אותה לעיצוב בר השגה. מה אני אגיד לכם, הופתעתי בגדול.





























היה בוקר מרגש, מקסים ומלא השראה. הבית של אורלי מהמם ברמות, ואהבתי שהיא סיפרה לנו שאת המטבח היא בנתה מ-2 שידות שקנתה במבצע, ונישות מגבס שיהיה זול, ואת הבר מארגזים שמצאה במושב, ואת הספות כיסתה בעודפי בדים, והכל אצלה נראה מליון דולר.




אורלי דיברה על הספר עם אור בעיניים והתרגשות. נראה שהספר בשבילה הוא ממש שליחות. דברנו על כוחו המרפא של הסטיילינג, וכמה שעיצוב החלל שאנחנו נמצאים בו משפיע על ההרגשה שלנו, משהו שאני מאוד מתחברת אליו. הרעיון לספר התחיל בפוסט שקיבלה בפייסבוק עם בקשה לספר על בתים אמיתיים. אורלי והצוות שלה (לימור ואירית המקסימות) החליטו להרים את הכפפה וחרשו את הארץ בחיפוש אחר בתים שעוצבו בזול. ראיתי את דפי הספר, יש בו הרבה קסם, רעיונות שאפשר לממש בבית, והשראה. הנה כמה תמונות: (עוד תמונות מהממות מהספר בכתבה על הספר באתר "את").

עטיפת הספר
עיצוב: שוקילי | צילום: גלעד רדט | מתוך אתר "את"


עיצוב: רונה קינן פיש | צילום: שי אדם | מתוך אתר "את"

פגשנו אצל אורלי את שוקי עברי המדהימה, שמשתתפת בספר. מעצבת מהדרום שריגשה אותי בסיפור החיים שלה ובעבודתה מלאת ההשראה. הסטודיו שלה "סטודיו שוקילי - מיחדוש חפצים ורהיטים" הביא לדרום את בשורת המחזור והחידוש (או כמו ששוקי קוראת לזה "מיחדוש"). לשוקי יש מגע קסם והיא מצליחה לתת חיים חדשים לחפצים ישנים. והכי מרגשת העבודה שלה עם נוער בסיכון: שוקי ובעלה קובי עובדים עם ילדים ונערים בכל איזור הדרום וממחדשים איתם את הפנימיות והמועדוניות שלהם.

שוקי עברי מוצאת אוצר :0) | צילום: קובי עברי

פגשנו גם את מירי בלבול, שותפה להוצאת הספר, שהכרתי רק מהפייסבוק. עוד אישה עם לב ענק. מירי היא היוזמת של פרויקט "צו 8 למעצבות" - פרויקט עיצוב בהתנדבות לבתים של לוחמי מבצע צוק איתן. היא בעלת בי"ס סקולה להום סטיילינג. פרויקט הסיום של כל סדנא שהיא מלמדת הוא עיצוב בהתנדבות של חללים ציבוריים כמו בתי אבות. וכמו שמירי אמרה "אני פונה לחנויות ומבקשת תרומות של רהיטים או צבעים. אף אחד לא אומר לי לא".
מירי בלבול והחדר שעיצבה בפרויקט צו 8 | מתוך אתר "את"

הספר כולל מלבד בתים ומעצבים גם חנויות עיצוב מומלצות, ככה שיכול לתת נקודת התחלה טובה למי שרוצה לעצב בזול. (גילוי נאות: החנויות משלמות על ההשתתפות בספר, ככה זה בעולם העיצוב... ).

את הספר ניתן לרכוש כרגע ברכישה מוקדמת רק דרך האינטרנט במחיר בר השגה 😉 ב-jumpstart. אני כבר הזמנתי :0).
שימו לב, המחיר עולה בהדרגה, כרגע עומד על 118 ש"ח. הספר ימכר בחנויות ב-208 ש"ח.

והנה עוד כמה תמונות מהבית והמשרד של אורלי:









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה