יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

עיצוב חנות תכשיטים

אחרי המון דירות ובתים, יצא לי לאחרונה לחזור ולעצב 2 חנויות תכשיטים. יש משהו מאוד כיפי בעיצוב חנות, כי הפרויקט בד"כ מתחיל ונגמר מאוד מהר, ויש אפשרות להיות מעורבים בכל פרט ופרט.

החנות שאני כותבת עליה היום נקראת מנדיס, ונמצאת ברח' תובל בר"ג (איזור הבורסה), היא מתמחה בתכשיטי פנינים ויהלומים, הרבה טבעות אירוסין, והמחירים ממש טובים. חוץ מזה היא מקסימה... מומלץ!

זו תכנית החנות:


כמו שאפשר לראות, החנות לא גדולה, ומלבנית. יש לה שני חלונות ראווה, אחד שפונה לכביש ואחד שפונה ללובי הבניין. האתגר בחנויות תכשיטים הוא לתכנן את החנות כך שיהיה מצד אחד שטח תצוגה מקסימלי, ומצד שני שהחנות לא תיראה עמוסה. חנות תכשיטים עמוסה אוטומטית מצטיירת כזולה.

הסכמה שנבחרה היא איזור מכירה וכספת בצד הימני, שאפשרו איזור תצוגה מקסימלי, לכל אורך הקיר השמאלי והאחורי. יצרתי שילוב בין תצוגה שולחנית (עיקר התכשיטים), לתצוגה על הקיר (פריטים נבחרים).

כדי לשבור את האורך של השולחן, ולהפריד בין התכשיטים שפונים החוצה לאלה שפונים לפנים החנות, החלטתי למקם את התכשיטים על במות, וליצור הפרדה קלה בין הבמות שפונות החוצה לאלה שפונות פנימה. שיחקתי עם הצבעים של הבמות וההפרדות כדי להדגיש כל קבוצת תכשיטים.

מבחינת הצבעוניות, בחרנו סכמת צבעים נייטרלית שלא תגנוב את ההצגה לתכשיטים. כדי ליצור עניין בעיצוב, השתמשתי בחומרים שונים ובטקסטורות מעניינות על הקירות וברהיטים. והכי חשוב בחנות תכשיטים - הרבה אור.
מאחורי שולחן המכירה איורי תכשיטים שציירתי, הדפסנו על קנבס ומסגרנו.
חנות תכשיטים מנדיס - לפני ואחרי









מבט אל החנות מלובי הבנין

איורי תכשיטים שלי





קרדיטים:
נגרות - צ'יקו הנגר
שילוט - פינזון

2 תגובות:

  1. כל הכבוד על העיצוב. חנות קטנה ומתוקה ומנוצלת היטב. :)

    השבמחק
  2. מאד יפה, כל הכבוד.
    בהצלחה עם מכירת תכשיטים

    השבמחק