יום שני, 1 בנובמבר 2010

עיצוב דירה ברמת גן

היום רציתי לכתוב על דירה שעצבתי ברמת גן עם גלית (שותפתי לשעבר). מדובר בדירת 3 חדרים לזוג צעיר ללא ילדים, שרצו קצת עזרה בעיצוב ודקורציה, ללא שבירת קירות, וללא החלפת ריצוף, מטבח או אמבטיות.

שלב 1 - התחקיר
כרגיל התחלנו ב"תחקיר בטחוני" שהמטרה שלו היא להכנס לראש של הזוג ולהבין מה החלומות ומה הטעם שלהם, כדי לנסות ולקלוע כמה שיותר. אני חייבת לצטט קצת מהתחקיר, כי נורא אהבתי את התשובות לשאלות שלנו:

"הדירה שבה אני גר צריכה להיות בעלת חללים גדולים ומוארת. לא עמוסה מדי בפרטים ובחפצים. הדירה צריכה קצת להיראות כמו דירת לופט בניו-יורק או פריז, כלומר משהו בסגנון בינלאומי, דירה של מישהו שעוסק במקצוע חופשי ומרבה בנסיעות לחו"ל (לא שזה המצב כרגע, אבל זה מה שהייתי רוצה שהדירה תשקף).
במיוחד אמורים הדברים האלה על חדר העבודה, שצריך להיות קצת כמו חדר עבודה של אדריכל או של פרסומאי. הסלון צריך להיות מזמין מאוד לאורחים, אנחנו רוצים לארח הרבה (עד 6-8 אנשים בסלון או בשולחן האוכל), ורוצים שהאורחים יבקשו להתנחל על הספות כמה שיותר. הייתי מעוניין שהאורחים יקבלו את הרושם המוטעה שהחיים שלנו קצת יותר מעניינים ממה שהם באמת (הם כמובן משעממים עד מוות), שאנחנו יותר מעודכנים ממה שאנחנו באמת וקצת פחות מרובעים.
... 
על אף כל האמור לעיל, וכאן מגיע אבל גדול, הייתי רוצה שתהיה בדירה מחווה כלשהי לשורשיות הישראלית. אולי בדמות איזו כרזת שחור-לבן של קק"ל או פוסטר של מועצת התפוזים. הברוש שניבט מהסלון עושה לי געגועים לישראל הישנה והטובה, וכך גם גן הילדים שנשקף מהמטבח. זה כבר החלק הרגשי יותר של עיצוב הדירה... היא צריכה בכל זאת לקבל קצת ניחוח וזהות מקומית, איזשהו הומאג' לקיבוץ, לסוציאליזם ולמודרניזם התל-אביבי – ערכים שעליהם גדלתי ולכן הם חלק חשוב בזהות שלי."


מעולה, לא??? 


שלב 2 - טבלת צבעים וחומרים
בשלב השני לקחנו חתיכת פרקט מהדירה והכנו שתי הצעות לצבעים וחומרים לדירה, שמשתלבות עם הריצוף ויכולות להתאים לסגנון הרצוי:














הרעיון הוא להראות בחומרים, תמונות וצבעים, מה הסגנון והאוירה המוצעים לדירה. 

שלב 3 - תכנון 
לא שברנו פה קירות, על כן התכנית כללה העמדה של הרהיטים בדירה, כולל גודל של כל רהיט, ורעיונות עיצוביים. הסלון צר יחסית, עם קיר ארוך מאוד מהכניסה לדירה ועד החלון הגדול. רצינו "לשבור" את הקיר כדי להבדיל בין איזור הישיבה, לאיזור פינת האוכל, המטבח והכניסה. בנייה בגבס לא התאימה כאן כי הסלון גם ככה צר, אז השתמשנו בפס צבע כדי להפריד בין האיזורים. 































שלב 4 - ביצוע
אחרי שנבחרה טבלת הצבעים הראשונה, הכנו טבלה שמפרטת לכל רהיט בדירה מה הגודל שלו ובאיזה צבע / חומר הוא יהיה. מכאן הזוג המשיך לבד וקנה את כל הרהיטים לפי התכנית, ולדעתי הם שיחקו אותה בגדול!  

מה שהכי אהבתי כשבאתי לראות את הדירה המוכנה שהיא שידרה בדיוק את מה שהם רצו בתחקיר - לופט ניו יורקי עם נגיעות של ארץ ישראל הישנה (כולל תמונה מעולה שהם הוציאו מארכיון קק"ל והגדילו, אין מה להגיד, השקיעו!). 

והנה התמונות:






3 תגובות:

  1. איזה בלוג מקסים כייפי ומעורר השראה... פשוט תענוג... תודה!

    השבמחק
  2. חן-חן על ההדרכה. בדיוק עושה שיפוץ כללי בבית וזה בהחלט עוזר לי להבין את התהליכים. המטבח שעוצב בבית הוא ממש יפיפה. אמשיך להתעניין בבלוג שלך :)

    השבמחק