יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

פוסט אדריכלי

היום רציתי לכתוב פוסט אדריכלי משהו, כי עם כל הכבוד לעיצוב הפנים (ויש כבוד), אם החללים לא מתוכננים כמו שצריך, לא יעזרו הרהיטים הכי יפים והטעם הכי טוב, הבית אולי יראה טוב בתמונות, אבל לא יהיה נעים ונוח לגור בו.

התכנון האדריכלי הוא השלב הראשון, הבסיס, ורק אחרי שהוא סגור, אפשר לעבור לעיצוב. ולפעמים, כל מה שצריך זה שינוי קטן - להרוס קיר אחד, להחליף מיקום של 2 פונקציות (כמו פינת אוכל וסלון), ואתם מסודרים.

אני רוצה להדגים למה אני מתכוונת בעזרת התכנון של הבית שלי.
כשנכנסנו לראות אותו לראשונה, הקומה הראשונה היתה מסודרת ככה (ואני מתנצלת בפני מי שלא קורא טוב תכניות, אני אוסיף תמונות לפני-אחרי בסוף):


אני אסביר מה בעייתי פה בעיני:
1. הסלון כלוא בין שני קירות, ללא מבט אל הגינה, ונמצא בשטח נורא קטן מתוך החלל (כ-10 מ"ר מתוך החלק הציבורי שגודלו 48 מ"ר).
2. המטבח בצורת ח' גורם לחלל להיראות מאוד קטן וצפוף, במיוחד שהיו לו שני גושים גבוהים בכניסה וארונות גבוהים מסביב לכולו (כולל מעל החלון).
3. שטח "יקר" שפונה לגינה נוצל כמחסן.
4. יש בחלל הרבה שטחים לא מנוצלים, ומה שכן נוצל היה מאוד צפוף.






















וזה התכנון החדש של הקומה:

ואני אסביר את השינויים:
1. שברתי שני קירות קטנים שהיו משני צידי הסלון הישן (מה שהיום פינת האוכל) כדי לפתוח את כל החלל הציבורי. עכשיו, איך שנכנסים לבית רואים את כל החלון הארוך והגינה שמאחוריו, ויש מבט לגינה מכל מקום בקומה.
2. החלפתי בין הפונקציות של פינת האוכל והסלון. ככה הסלון גם יותר מוצנע, לא מול דלת הכניסה, וגם מקבל שטח יותר משמעותי מהחדר. המינוס כאן הוא שפינת האוכל רחוקה קצת מהמטבח, אבל מכיוון שיש לנו שולחן קטן במטבח זה לא מאוד מפריע.
3. הארכתי מעט את המטבח ושניתי את הצורה שלו ממטבח ח' למטבח ר', מה שיוצר מראה הרבה יותר מרווח, וגם השאיר לי מקום לשולחן קטן בפנים, וגם יצר לי מקום לנישות חמודות במבואת הכניסה לבית שהתארכה. הגבהתי את החלון במטבח ובטלתי את הארונות הגבוהים שהיו מעליו.
4. כמו שהיה קודם, השארתי את פינת הטלויזיה מחוץ לסלון, מופרדת חלקית ע"י ערסל. זה לא מתאים לכל אחד, אבל אצלנו בעיקר הילדים רואים טלויזיה, אז זה מתאים לנו שהטלויזיה לא חלק מהסלון.
5. השתמשתי בעמוד ובקורה שיש בסלון, וקיר גבס קטן שהוספתי, לתחום בין אזור הילדים (משחקים, בלאגן) - כל מה שקרוב לגינה, לבין הסלון ופינת האוכל שאמורים להשאר יותר מסודרים (בדגש על "אמורים"...).




ולתמונות לפני-אחרי:









כ

 ועוד משהו בקטנה, חדר הרחצה:

כשלוקחים חדר מלבני וממקמים רהיטים לאורכו, הוא נראה עוד יותר מלבני ממה שהוא. תמיד צריך לנסות להגיע לתכנון שבו החלק הפנוי של הרצפה הוא ריבועי פחות או יותר.
פה מה שעשה את העבודה היה הסיבוב של האמבטיה. את האסלה החלטתי לא להתקין בסוף, עשיתי רק הכנה עבורה. המחשבה היתה שהיום כשהילדים שלנו קטנים אנחנו צריכים מקום לאמבטית תינוק וגם גישה נוחה לאמבטיה הגדולה. כשיגדלו, אם תחסר לנו, נוסיף את האסלה.
















והנה חדר הורים שהסבנו לחדר ילדים. כמה שהחדר נראה יותר גדול עכשיו, לא?

































וכמעט שכחתי קרדיטים:
1. לבעלי, שהיה הראשון שזיהה את הפוטנציאל של הבית. שיחקת אותה!
2. לאבא שלי (האדריכל המהולל) שהכריח אותי (וגם שילם...) להגדיל את החלון במטבח ולשבור את הקיר ליד המדרגות כשאני התקמצנתי. איזה מזל שהקשבתי לו...

2 תגובות:

  1. כל הכבוד! אהבתי מאוד את עיצוב הנקי! אוהבת מאוד את הצבע שבחרתם למטבח, לדעתי אחד הצבעים היותר מחמיאים למטבח. פינת האוכל מסודר להפליא. תתחדשו ותהנו!

    השבמחק
  2. כל הכבוד על העבודה ברמה הגבוהה הזאת!
    אפשר לראות את המחשבה והתכנון והתוצאה הסופית היא וואו אחד גדול.
    אני מאוד אוהבת לראות תמונות של לפני ואחרי,
    אפשר ממש להרגיש את השינוי שעבר אצלך במחשבה, מדהים ביותר.

    השבמחק