יום שישי, 17 בפברואר 2017

איך לתכנן ולעצב דירה למשפחה עם ילדים קטנים?

לאחרונה סיימתי שיפוץ של דירת גג בת"א לזוג צעיר עם ילדה.

הזדמנות טובה לכתוב על זה: איך לתכנן ולעצב דירה למשפחה עם ילדים קטנים?

אם יש לכם ילדים קטנים, בהכרח תצטרכו להשקיע מחשבה בליצור להם מרחב בטוח ונעים. כנראה שבכמה השנים הקרובות הדירה שלכם לא תהיה חסינה לבלגן, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על עיצוב וסטיילינג, ובטח שלא על הנוחות של ההורים.

אז הנה כמה טיפים לתכנון ועיצוב דירה מותאמת לילדים, יפה ומעוצבת:

המרחב הציבורי:
כשהילדים קטנים (ושובבים) זה ממש לא פרקטי שישחקו בחדר שלהם. הם צריכים השגחה מתמדת, ואתם צריכים להיות מסוגלים לעשות דברים במקביל, כמו לבשל...
הגדרה של אזור משחק לילדים בסלון עונה על הצורך להשגיח על הילדים מצד אחד, ותוחמת את הבלגן שלהם מצד שני. כשכל הצעצועים מונחים בארון או שידה אחת (סגורים), או נמצאים על שטיח (אזור תחום), העין תקלוט סדר ולא בלגן.

בדירה הזו חילקתי את המרחב הציבורי לכמה חלקים: פינת ישיבה וטלויזיה - במקור היא היתה ליד החלון הגדול של הסלון, אבל לפעמים כדי למצוא את המקום הנכון לטלויזיה כדאי להתרחק מחלונות גדולים, וזה מה שעשינו פה. את פינת האוכל העברתי לחלל שליד המדרגות לגג, מה שפינה מקום לאזור נוסף בסלון - פינת משחקים וקריאה.
סלון מעוצב
סלון מעוצב עם נגיעות גיאומטריות
סלון מעוצב
פינות בסלון

פינת אוכל מעוצבת
פינת אוכל צבעונית


עיצוב פינת אוכל
פינת אוכל בחלל הסלון

פינת משחק בסלון
פינת משחק בסלון

מטבח מודרני
מטבח מודרני עם נגיעות תכלת

צבעים:
אני מציעה לבחור סקאלת צבעים נייטרליים ולהוסיף לה נגיעות של כמה צבעים חיים. בכל זאת, אתם זוג צעיר, אי אפשר שהבית יהיה לגמרי משעמם...
בדירה הזאת בחרנו בכחול וכתום – שהם צבעים משלימים ולכן עובדים מצויין ביחד.
הכחול הוא צבע קר ומרגיע, וככזה מתאים לחדרי שינה. הכתום הוא צבע חם שנותן אנרגיה, לכן בחרנו אותו לחדר שדורש הרבה אנרגיה. מנחשים איזה? חדר הכביסה כמובן :0)
ובחללים הציבוריים אפשר לשלב את שניהם בכיף. 
אם אתם מתלבטים באיזה צבעים לבחור – מוזמנים לקרוא את המדריך שכתבתי: איך לבחור צבעים לבית.

טרנדים:
אתם רוצים דירה מגניבה וטרנדית. סבבה. אבל יש כמה כללים: תאמצו טרנד אחד, לא את כולם ביחד. ותכניסו את הטרנד הביתה בעיקר באביזרים שאפשר להחליף בקלות, כמו כריות ותמונות. אפילו כורסאות, אם נמאס, אפשר לרפד מחדש יחסית לא ביוקר.
בדירה הזאת יש הרבה מוטיבים גאומטריים, שזה טרנד שאני אישית מאוד אוהבת.

אביזרים:
אני בטח לא אגלה לכם את אמריקה אם אני אגיד שיש הרבה דברים שאפשר לקנות באינטרנט... אני אישית מעדיפה לכתת אצבעותיי באינטרנט במקום לכתת רגליי בחנויות.
אם אתם עדיין לא מכירים את etsy.com הבין-לאומי ומרמלדה מרקט הישראלי – זה הזמן.

הנה לינקים לחלק מהדברים שקנינו לדירה:



חדר השינה:
יש לכם ילדים קטנים, אז תנו לי לנחש שהחיים שלכם די עמוסים ומבולגנים. תנסו ליצור לכם חדר שינה מרגיע ומפנק. כדאי לבחור צבעים שקטים, קרים – תכולים, ירקרקים, סגלגלים, בז'בז'ונים, אפורים אפילו. אני לא ממליצה על אדומים, כתומים או צהובים.

עכשיו אני הולכת לכתוב משהו שאולי יפתיע אתכם. אתם יושבים?
לא חייבים לקנות לחדר השינה מיטה זוגית ו-2 שידות צד. פה, למשל, אמרה לי בעלת הבית שהיא לא צריכה מקום להרבה דברים ליד המיטה. אז במקום שידות תכננתי מדפים חמודים ליד המיטה, ושידת מגירות נוספת שעומדת על קיר אחר. 

ועוד רעיון לחשוב עליו - במקום להשקיע במיטה זוגית מפוארת ויקרה אפשר לקנות בסיס מיטה פשוט בזול, ולהזמין מנגר או לאלתר לבד גב מיטה מעניין. לדירה הזאת תכננתי גב מיטה מפלטה מחורצת עם דוגמא גאומטרית עדינה.

חדר שינה מעוצב
חדר שינה בגוונים מרגיעים

עיצוב חדר שינה
שידה מודרנית בחדר השינה

עיצוב חדר שינה
מדפונים ליד המיטות וסולם לבגדים

חדר האמבטיה:
בחדר אמבטיה לילדים, צריך... אמבטיה. ברור :0), רצוי כזאת שאפשר לרחוץ בה שני ילדים יחד.
וכדאי לבנות מדף ליד האמבטיה לכל המשחקים של הילדים.

בדירה הזו הארון הכתום היה קיים בחדר, והחלטנו להשאיר אותו. נתנו לו רקע נייטרלי של רצפה אפורה וקירות לבנים. כדי להכניס קצת עניין שחקתי עם הגדלים של האריחים והכיוונים בהם הם מונחים על הקיר (בשפה המקצועית זה נקרא: פרישה). 
אמבטיה מעוצבת
חדר אמבטיה מודרני ושמח


בטיחות:
זה בסיסי. תמנעו ממדפים פתוחים בגובה שהנינג'ות הקטנות יכולות להגיע אליו. תשקיעו במנגנוני נעילה לדלתות ומגירות. תשימו לב לגובה החלונות: לא להניח רהיטים שאפשר לטפס עליהם מתחת לחלונות, אם אין לכם בהם סורגים. אם יש לכם מרפסת - כנ"ל, לא למקם רהיטים קרוב למעקה. אם יש לכם מדרגות בבית, תשקיעו בשערים במורד ובמעלה המדרגות.

אחסון:
ככל שיהיו לכם יותר מקומות אחסון, יהיה יותר קל לסדר את הבית. רצוי להשקיע במקומות אחסון סגורים ולא פתוחים, זה יוצר שקט בעיניים. אבל, אם אתם ממשפחת האוגרים, הפתרון הוא לא להוסיף עוד ועוד ארונות, כדי שהבית שלכם לא יראה כמו חנות ארונות. אין ברירה, אחת לכמה חודשים צריך לעשות מעבר על הדברים ו-ל-ז-ר-ו-ק.

הגג:
אם זכיתם ויש לכם מרפסת גדולה או גג, כדאי להשקיע בריהוט נוח ומפנק. פינת ישיבה נוחה, שולחן אוכל לארוחות, מנגל אם אתם בקטע, שמשיה, ועציצים. ומעקה גבוה (לבטיחות) שאפשר להציץ דרכו ונותן פרטיות.
מרפסת גג מעוצבת
מרפסת גג מעוצבת


ואם אתם הורים לילדים קטנים והצלחתם לקרוא את הפוסט הזה עד הסוף, תסתכלו רגע מהחלון, המשאית של הצל"שים בחוץ!

אולי תאהבו גם:
עיצוב דירה ברמת גן