יום שני, 23 באוגוסט 2010

תערוכה מומלצת - ריקוד המכונה במוזיאון ארץ ישראל

אז כמו כולם גם אני בחופש הגדול מתעסקת פחות בעיצוב פנים ויותר באיך לשעשע את הילדים. אתמול, אבל, הצלחתי בגדול, מצאתי שילוב מעולה של אמנות עם כיף לילדים: תערוכת ריקוד המכונה במוזיאון ארץ ישראל (הידוע גם בכינויו מוזיאון רמת אביב).

אמנם עמדתי בתור לכרטיסים 45 דקות (טיפ: אפשר להזמין כרטיסים מראש ואז יש תור הרבה יותר קצר לאסוף אותם), אבל היה שווה כל רגע. התערוכה מורכבת מכ-40 אקווריומים שבתוך כל אחד יש פסל / בובה שבלחיצת כפתור מתחילה לזוז, להסתובב, לעלות ולרדת, בעזרת גלגלי שיניים ומנופים שגם הם חלק מהיצירה. הפסלים צבעוניים ועם המון הומור - בחור שמרים פתקית מחיר ויוצאות לו העיניים מההלם, הקמצן שמת אבל קם לתחיה כשפותחים לו את תיבת האוצר, מאלף אריות שמכניס את הראש לתוך פי האריה ומוציא אותו בדיוק בזמן, וכו'.


המלכה מנופפת לשלום לנתינים ומזיזה את הראש מצד לצד




















עכשיו, הילדים רצו להם בהתלהבות מאקווריום לאקווריום וכל פעם בדקו מה קורה כשלוחצים על הכפתור האדום והיו מבסוטים עד הגג, וגם המבוגרים לא פיגרו אחריהם, מזמן לא ראיתי כל כך הרבה פרצופים מחייכים במקום אחד.

מלבד התצוגה הזו יש גם מופע קסום של 25 דק' שגם הוא כולל כל מיני מכונות שבתוכן אלמנטים ובובות שזזים ומסתובבים. כל פעם מוארת מכונה אחרת באורות צבעוניים ומתחילה "לרקוד" ולקרקש, וברקע מוסיקה דרמטית. מהפנט.

התערוכה פתוחה עד 10.10.10, אז אפשר לחכות לסוף החופש הגדול ולראות אותה יותר בנחת. מומלץ מומלץ מומלץ!

תודות: לקרן ששלחה אותי לתערוכה ולסבתא עדנה שרצה אתי אחרי הילדים.

נ.ב., ואם אתם באים לתערוכה אתם בטח מחפשים גם איפה לאכול... בית קפה מומלץ, מתאים מאוד לילדים, הוא בטא קפה ברח' ברודצקי (במרכז המסחרי הישן). בימי שבת ב-10 בבוקר יש שם הפעלה נחמדה לילדים, ובכל מקרה יש רחבה גדולה רחוקה מהכביש שאפשר לרוץ בה או ליסוע על אופניים. מומלץ להזמין מקום בששי-שבת.

יום שני, 9 באוגוסט 2010

עיצוב חנות צילום

היום רציתי לכתוב על חנות צילום - עולם הצילום והסובלימציה - שעיצבתי לפני כמה שנים עם גלית, שותפתי לשעבר.



מדובר על חנות של כ-170 מ"ר, כולל מעבדה, בקניון בשכונה חרדית בירושלים. מסתבר שהחרדים מצלמים המון, ומכיוון שלרובם אין מחשבים בבית, חנויות צילום הן מאוד פופולריות. בחנות יש 20 עמדות עצמיות לפיתוח תמונות (מופרדות בין נשים וגברים) + 2 עמדות אח"מים סגורות, וחוץ מזה מדפיסים בה על כל דבר שאתם יכולים להעלות על הדעת ככה שצריך היה לתכנן שטח תצוגה נרחב, 5 דלפקי מכירה, איזור סטודיו של צלמת, פינת פספורט, פינת משחקים לילדים, ובטח שכחתי עוד משהו...

אני מצרפת תכנית של החנות, כי התכנון שלה היה מאוד מאתגר, היה צורך להכניס המון פונקציות לחנות אבל עדיין שתיראה מרווחת ויוקרתית (אם תכניות כן/לא מעניינות אתכם, תגיבו בבקשה, שאדע!).



חוץ מהתכנון הקפדני של החנות, תכננו ועיצבנו את כל הרהיטים (נגרות: נגריית איצו בירושלים), כולל המשרביות (לוחות מחוררים) שמאווררים את שולחנות המחשבים, וגם את האהילים שבחרנו להם חומר חצי שקוף שנראה כמו אם הפנינה (ביבוא מקנדה של חברת פאזה), גופי התצוגה (שנקנו בריג'נסי), והספות (רהיטי צמרת בת"א).

הסגנון הותאם לטעם של המגזר החרדי, והלקוחות התכנסו כל פעם ואישרו או פסלו את התכנית, החומרים, או הצבעים שבחרנו, ע"פי מידת ההתאמה שלהם למגזר. בסוף כנראה שהצלחנו. החנות היא הצלחה מסחררת, סיפרו לי שלפעמים ב-12 בלילה עוד עומדים שם בתור, וכבר הפכה לרשת של 10 סניפים.